lördag 16 november 2013

Grymt kul fiske i Gudingen

Idag hade vi riktigt roligt fiske!!!
Jag hade sett ut 3 öar i Gudingen som jag tyckte såg bra ut och som jag guidade pappa och Jocke runt. När vi kom ut till den första låg vinden på hårt med nästan 12 sekundmeter och trots att vi körde elmotorn i kaninfart (Snabbaste) så tryckte vinden och vågorna in oss mot stenarna. Vi fick byta taktik och fiska av läsidan istället och det var bra att vi gjorde. Längs läsidan på den första ön hade vi flera sköna kontakter och flera gäddor uppe. Så fortsatte fisket under hela dagen.
Ljusa beten men gult och orange gav bäst. Pappa fiskade med Berkley Flex Slim Shad i färgen Firetiger och hade så mycket hugg så både jag och Jocke började köra med samma Berkley jigg i samma färg. Vi använde tunga huvuden för att kunna fiska lite djupare. Jiggarna tog vi hem så att de hoppade fram över botten.
Gäddorna gjorde grymma hugg och kämpade stenhårt hela vägen. Vi hade också flera dubbelhugg.
Vi fick inte upp någon gädda över 90cm men det gjorde inte så mycket när de är så pigga och starka som nu när temperaturen i vattnet börjat sjunka. (8-9 grader)
När vi avslutat fisket och tog upp båten var fullmåne uppe, så man kan ha ett riktigt superfiske även med fullmåne!!
Dagens första gädda. Högg på en Berkley Flex Slim Shad 

Dubbelhugg på Berkley Flex Slim Shad i färgen Firetiger. Dagens bästa bete!!!

Stingerkrok är viktig

Ett av mina många häftiga hugg.

Vi var inte här först, många fåglar gillar denna ön också. :-)

Dagens minsta! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar