söndag 20 januari 2013

Angelfiske

Jag hade stora planer för söndagens fiske. Mörtstugan i Gamleby hade varit i sedan i fredags och skulle ge betesfiske till angelfisket på Kvännarsjön.
Men det gick inte som jag tänkt mig, mörtstugan var tom. (Nästa gång ska jag lägga i ett mellanmörkt bröd istället.)  :-)
Som plan B hade jag tagit med strömmingar från förra vårens strömmingsfiske. Vi satte ut 6 st angeldon på olika djup och tände en brasa medan vi väntade. Men tydligen visste inte gäddorna i Kvännaren att strömmingar är lika goda som mörtar.
Efter några timmar vid den sköna brasan gav vi upp.
Vi planerar att angelfiska på Gamlebyviken nästa helg om isen blivit tillräckligt tjock. Tills dess ska vi se till att skaffa ordentligt med betesfiske så att vi kan använda alla angeldonen.
Angelfiske på Kvännarsjön i Västervik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar