söndag 6 oktober 2013

Provfiske inför Pike Open


Idag provfiskade vi i det området som vi kanske ska fiska i på Pike Open Västervik. Den första platsen som vi verkligen trodde verkade helt övergiven, såg inte skymten av några gäddor. 
När vi åkte vidare och gled in över den andra platsen gav det utdelning direkt. På bara några kast hade vi flera gäddor uppe och även flera större efterföljare.
Det var kul att alla i båten, jag, pappa och farfar, fick flera godkända gäddor.
Bortsett från bra fiske var vädret fint och vi käkade lunch i en lugn vik.
Thor "Skeddraget" Lundberg bevisar att det funkar meten utan tail. :-)

En av mina fina gäddor. (Jag tog flest godkända av oss i båten) ;-)

Pappa med en gädda nära metern.

Jag styr elmotorn, det gäller att man kommer in rätt mot ett bra ställe.

Jag och pappa med vårat andra dubbelhugg på samma plats.

Glömmer man mätutrustningen hemma får man ta det man hittar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar