lördag 2 november 2013

Gäddfiske med Berkley shadjiggar.

Igår fiskade vi runt öarna i Gamlebyviken med pålandsvind och fiskade med Berley puls Shadjiggar. Vinden låg på ganska hårt och det kändes verkligen som en bra dag för gäddfiske! Vi hade mycket roliga kontakter med gäddor och fick upp flera i båten men vi hittade inte några större gäddor.
När jag plockade upp min första gädda skar jag upp mitt finger på en av gäddans tänder och det slutade aldrig blöda. Som otur var hade vi glömt försthjälpen hemma (Ligger alltid i båten i vanliga fall) så vi hade inga plåster eller tejp att binda runt fingret. Fick fiska med en handduk runt handen resten av dagen.
Glöm inte att ta med förstahjälpen på fisketurerna, man vet aldrig när man behöver det!!!
Det blåste bra och "gäddkänslan" var på topp

Min första gädda som jag fick in mitt finger för långt i mun på gäddan.

Farfars (kanske) första gädda tagen på ett mjukbete! 

Vi använde ekolodet för att hitta rätt djup och branter.

Några av mina favoriter, Berkley Puls shadjiggar. (Rödgul fungerade bäst idag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar