torsdag 2 juli 2015

SM-kval i Eskilstuna

Jag, Jonas och Mattias Epperlein körde SM-kvalet Eskilstuna i söndags. Vi träffades på lördagskvällen och gick igenom det sista av planeringen, vi hade några riktigt heta platser som vi skulle fiska.
Söndagsmorgonen var nästan vindstilla och riktigt varmt vilket gjorde det svårfiskat. Efter några timmars fiske med bara en godkänd uppe bytte vi taktik och körde djupare på kanter och branter. Mattias visade direkt att det var effektivt, på kort tid plockade han 2 godkända till.
Vi fiskade vidare men gäddorna var svåra att hitta. Vi visste att vi minst måste ta en till för att ha en chans att gå vidare till finalen. Vi fiskade för fullt ända fram till kl 16 när tävlingen slutade och det gav resultat. Med 15 min kvar av tävlingen hade jag ett hugg, sedan hade Mattias samma fisk på som släppte och sedan var det pappas tur. Till slut lyckades Mattias få den att hugga ordentligt.
Det var lite nervöst att vänta på vår placering men som tur var räckte det till en finalplats. :)  (Måste varit bananer som vi hade med oss och bananhatten!) ;)
//Adrian & Jonas
Vår första godkända gömde sig bland näckrosorna.

Min Puls shad lockade abborrarna. Men det var ju gädda jag ville ha!

Glädjen var stor när Mattias tog 2 godkända på en ankring!

Bananer i båten som ska ätas upp. Bananhatten ger tur!

Riktigt skönt att det gick vägen. Nu laddar vi för SM finalen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar