fredag 26 juni 2015

Funäsdalen del 2

Äventyret Funäsdalen fortsatte och fisket var inte lätt. Vi åkte ut med båten på sjön och testade trolig med små vobbler men utan resultat. När vi kom fram till älvens mynning började vi kasta och jag fick nästan direkt ett hugg av en fin röding. Den hoppade några gånger men släppte vid båten!
Nära den platsen hittade vi en öppen plats i vassen som det var mycket vak i. Vi åkte upp med båten i närheten och gick in mot stället det vakade på. Det tog inte lång tid innan den första bäckrödingen satt på våra krokar.
Vi tog flera bäckrödingar och några mindre öringar på den platsen.
Dagen efter testade vi att gå en sträcka ner till en damm där det brukar vara bra harr fiske men tyvärr var det redan fullt med sportfiskare så vi fiskade oss uppåt strömmen istället. Riktigt fin miljö och vi träffade några sköna lokala fiskare som vi snackade med.
Bortsätt från segt fiske pga den riktigt sena våren så hade vi det riktigt bra, superbra stuga, underbar miljö, roligt sällskap och härliga utflykter!
Kan rekommendera http://tullasstugan.se för er som vill komma ut på ett riktigt äventyr med många bra fiskevatten nära stugan!
/Adrian & Jonas

Min första Bäckröding! :)

Flatruet är underbart!

Flugfiskar vid älven.

Bäckröding som tagit Hasses spinnare.