söndag 6 september 2015

Smack!

Nu har jag tagit höstens första metergädda, riktigt kul fiske idag med många kontakter och bra storlek på fisken. Känns riktigt bra!!
Jag körde en SZ tail och Jonas fiskade med McPike (stora ljusblåa) och de större gäddorna gillade bägge betena. Farfar körde med mindre beten men det högg de inte lika gärna på. Vi hade 2 fina hugg och jag fick upp min gädda på 104 cm men Jonas tappade sin vid båten. :)
Bäst fiske hade vi längs lite djupare vassar där vinden blåste längs med. Perfekt att låta vinden dra båten längs vassen och bara stanna när det blir hugg. Precis som förra helgen hade vi både dubbel och trippelhugg idag, då kan det bli trångt i håven! :) Äntligen är det roliga höstfisket igång! (Jag vill helst ta ledigt från skolan hela vecka och bara fiska men det får man nog inte ledigt för!?) 
Passa på att fiska så mycket som möjligt, skitfiske!!
Adrian & Jonas

Min 104cm har fått vila i vattnet i säcken mellan mätning och fotografering.
IMG_3402
Bra längd men lite för tunn
IMG_3395

McPike har fått många gäddtänder i sig idag men det lagar man lätt så är den som ny nästa pass!
IMG_3445

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar