måndag 10 januari 2011

Regnbåge på kroken

Att fiska regnbåge på sommaren är alltid kul, och att pimpla regnbåge en skön vinterdag är inte dumt heller.
Jag, pappa och vår kompis Ola åkte till bottengölen där det finns många fina regnbågar. Det tog inte mer än 5 min innan pappa fick napp och drog upp sin första ädelfisk. Agna om med en ny räka och ner i hålet igen, NAPP, upp igen och denna var större än den första. Jag hade fortfarande inte känt något alls. Men det var en perfekt regnbågs dag, Ola fick upp två stycken i snabb följd och jag kände flera försiktiga drag i betet utan att de fastnade. Pappa och ola fick upp var sin till men jag var fortfarande lottlös. Det retade mig att jag flera gånger kände hur de tog tag i räkan och drog iväg med den, men oavsett om jag gjorde försiktiga eller snabba mothugg släppte de direkt. Jag använde samma krokstorlek som pappa gjorde när han fick sina tre. Även fast jag själv inte fick dra upp någon båge så hade vi kul.
Kan rekommendera Bottengölen, men glöm inte att köpa fiskekort i mataffären i Överrum. (kostar 120kr/pers)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar