måndag 29 juli 2013

Torsk och gädda i regn och blåst

Jag, Pappa, Martin, Jocke och Lars hade bestämt att vi skulle ut och fiska torsk.
Innan alla hade kommit till båten passade jag på att göra några kast från land och det tog inte länge innan en gädda högg. :-)
När all utrustning var i båten och vi åkte utåt blåste det mycket och kanske var det för blåsigt utomskärs där torsken finns. Det guppade ganska mycket men inte för mycket för att kunna fiska. På första platsen vi provade hade Lars ett hugg men när vi åkte runt till lä-sidan av skäret hittade vi liten torsk som smakade på våra beten. Vi hade flera hugg och provade flera färger men gröna jiggar funkade bäst. Efter två torsk i båten fick vi åka tillbaka eftersom regnet bara ökade och vi började bli blöta. På hemvägen avtog regnet och jag övertygade de andra om att vi skulle testa lite gäddfiske innan vi gick iland.
Med min nya Svartzonker McMio i guldfärg tog jag min andra gädda för dagen och denna större än min första.

Senare i veckan ska vi ta en längre tur till Gudingen och försöka hitta nya roliga fiskeplatser. :-)

/Adrian

Min gädda som högg när jag fiskade från land.

Jocke med sin livs första torsk. Grattis!!

Söt liten torsk. Den kommer växa sig större i havet så tar jag kanske den när den väger 10kg. ;-)

En Svartzonker McMio gädda. Gäddan var 73cm.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar