söndag 18 augusti 2013

Test av spinnertafsarna

I dag var det dags att prova våra spinnertafsar. Vädret var bra för gädda men det blåste nästan för mycket. Vi trodde alla att det skulle bli ett riktigt bra fiske och humöret var på topp när vi åkte uppåt "Tre bröder" där vi skulle börja fisket.
Jag provade olika beten på spinnertafsen och alla såg ut att gå perfekt i vattnet. Nu var det bra att plocka upp gäddorna...  Men det var inte så enkelt idag.
Vi fiskade av flera bra platåer men gäddorna var inte hemma. Till slut tog en på min svarta Rocket Jerk.
Det är skönt när nollan är spräckt och jag fiskar oftast bättre när jag fått kämpa upp en.
Tyvärr fortsatte fisket vara segt men Jocke avslutade turen fint med en 90cm gädda. Dagens största gädda.
I morgon börjar jag skolan och fisket på förmiddagarna får vänta till helgerna. (Ev hinner vi ta en kvälls-tur i veckan..) :-)
Gäddan gillade min spinnertafs. :-)

Dagens längsta tog Jocke. 90cm.

Det var en fin kväll att vara ute på sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar