lördag 17 augusti 2013

Spinnertafs


Tafsen är till för att gäddans tänder inte ska skada linan, men man måste kunna använda den till mer än så.
Vi har haft dåligt gäddväder med åska, regn och nästan ingen vind. Då gillar jag (Förutom att titta på fiskefilmer) att gå igenom beteshinkarna och se över utrustningen.
Såg ett klipp på youtube där några killar satt spinnarskedar på sina mjukbeten. Jag har flera gamla spinnare i olika storlekar som jag inte använder och började testa att sätta sked och kulor direkt på en wiretafs. Gjorde flera olika tafsar med olika storlekar på skedarna så man kan byta tafs beroende på vilket bete man använder.
I morgon ska vi fiska gädda och jag och pappa ska testa våra nya sked-tafsar till Svartzonker och mjukbeten. Den spinnande skeden borde öka gäddans intresse för betet om gäddorna är lite slöa. Jag berättar senare om resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar