tisdag 30 september 2014

Superfiske i helgen, nytt PB igen! :)

Det blåste ganska mycket i helgen som är perfekt när man ska fiska gädda och mitt fiske blev riktigt bra!
Började med ett långpass på lördagen med pappa och farfar. Vi fiskade av någon vass och grundområde innan vi hittade fisken men efter det behövde vi inte röra på oss mer. Vi tog flera gäddor där och jag avslutade dagen på bästa sättet. 
Hade precis bytt till ett riktigt stort bete för att testa nått annat och det högg nästan direkt. Kände att den var större på skakningarna och att den drog ut lina och gick ned på botten. Men inte förrän den var i håven fattade jag att den var så stor. 113cm, nytt PB för mig! :)

Jag kunde inte släppa hur bra fisket hade varit så jag tvingade pappa att vi måste ut på söndagsmorgonen också. Söndagsfisket började bra, vi såg en fin gädda jaga i ytan precis vid båten och på första försöket högg den på pappas bete. Tyvärr satt den dåligt och lossnade nästan direkt. Men bara några kast senare fick jag ett skönt ythugg precis efter nedslaget. Den fisken satt ordentligt. 102cm och min andra metergädda i helgen!
Vi grillade på en ö i närheten och fiskade ett tag till men det blev bara några mindre gäddor.
Nu vill jag att det ska bli helg igen så att vi kan jaga fler stora gäddor!!

Skitfiske! Adrian & Jonas

Ganska bred rygg


Farfar skötte håvningen bra
Skönt höstväder!

Upp med båten och hem på laddning av batterier mm

Min söndagsgädda som var 102cm

Korvgrillning är bra fiske-lunch


2 kommentarer:

  1. Fasen vad grymt!! Lyfter på hatten till en riktigt fin gädda!

    SvaraRadera
  2. Vad vägde gäddan? :)

    SvaraRadera