söndag 3 april 2011

Sportfiskemässan 2011

Sportfiskemässan äger!
Och så var det äntligen dags för sportfiskemässan i Elmia. Vi åkte dit för att ha en skön dag, titta på spännande uppvisningar, se massor med beten och spön men också för att träffa alla duktiga sportfiskare.

Vi kom 40 min innan mässan öppnade men det var redan massa bilar och ännu mer folk som strömmade över parkeringarna mot entrén. Pappa sa att de nog inte var där för fiskemässan utan att det var någon annan tillställning samtidigt. Han hade fel!
När vi kom in vid biljettkassorna möttes vi av ett stillastående folkhav som köade för att lösa inträde. Vi stod och funderade på vilken kö vi skulle stå i den närmaste halvtimmen när en från Sportfiskarna kom fram och frågade om vi ville bli medlemmar och samtidigt slippa att köa eftersom inträdesavgiften ingår i medlemskapet? Givetvis blev vi snabbt medlemmar (vi hade ändå pratat om att vi skulle bli medlemmar under våren) och gled förbi alla köande människor rakt in till mässan.
Jag provsitter Anders forsbergs båt
Mässhallen var mycket större än jag någonsin trott och den var fullpackad med allt från båtar, beten och spön till glada fiskare. Det var så mycket att titta på att man blev yr i huvudet.
Vid båtutställningen träffade vi Anders Forsberg som hade med sin nya båt som jag fick provsitta, vi snackade lite om fisket i Gamlebyviken innan vi traskade vidare.
Jag och Trumma

I CWC's monter träffade jag Trumma och köpte hans film "Gäddfeber" och fick en CWC keps på köpet. Kepsen gav jag till pappa eftersom han inte hade någon fiskekeps och jag redan har en snygg Berkley keps som jag fått av Jonas på Jakt&fiske butiken.
Jag köpte också en snygg "Ge fan i våra vatten" T-shirt, ett Buster jerkbete och så vann jag ett metspö.
Vi gav en slant som går till att bevara våra älvar i Sverige och fick en keps som tack. (nu har vi en extra keps)

Vi pratade med många trevliga utställare och fick många bra tips på vad man ska tänka på vid val av beten mm.
Det är alltid kul att se hur betena går i vattnet, och i dragbassängen visade b.la "Buster" Odén, Trumma och Anders Forsberg nya beten och hur de fiskas bäst. Man blir sugen att testa alla beten och tekniker de använde. Speciellt efter trummas uppvisning av jerkbeten.

Det har varit hur kul som helst att besöka fiskemässan och dit vill jag åka nästa gång den kommer till Elmia!
Trumma har uppvisning i dragbassängen


Stolt ägare av en "Ge fan i våra vatten" T-shirt



Flugfiskeuppvisning. Det ser så lätt ut när ett proffs visar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar