söndag 9 mars 2014

Skönt gäddfiske

Idag var fisket superbra med massor av hugg och gäddor i båten.
Idag åkte Martin och Hans med ut på fisket och vi behövde inte åka långt innan det började hugga. Jag och Martin fiskade med jerkbait medan Hans och pappa fiskade med mjukbeten. Tävlingen mellan jerk och mjukbeten var igång! :-)
I början var det jämt och gäddorna var riktigt pigga, men efter någon timmes fiske började mjukbeten fånga fler gäddor än våra jerkbaits gjorde. Motvilligt fick jag erkänna att jag valt fel typ av bete för dagen. (Bytte också till mjukbete sista timmen)
Med ett underbart skönt vårväder, spännande gäddfiske och trevliga fiskekompisar avslutade vi dagens fiske med att slå mitt gamla rekord på 36 gäddor i båten (på ett fiskepass) med att idag ta 37st på 5 timmars fiske.
En av mina sköna gäddor


Pappa kunde också ta gädda

Hungrig gädda

Fin gädda

Gäddorna var pigga och ville snabbt tillbaka
Gädda nr 37 tagen av Hasse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar