söndag 18 maj 2014

Börja fiska!

Det är många barn och ungdomar som aldrig provat att fiska och det tycker jag att alla ska få en chansen att prova.
Idag och i går var jag och pappa på Grönt veckoslut i Gamleby. Det är 2 dagar med utställningar om typ djur, natur och miljö. Det brukar komma fler än 10.000 besökare under de 2 dagarna. (Gissar att det blev rekord i år pga det fina vädret)
Jag visade barn och ungdomar hur man kastar med ett haspelspö och det var massor barn som provade. På fredagen var de flesta skolorna i kommunen inbjudna och det kom klass efter klass och provade på att kasta. Det var flera hundra barn som hann prova och många var sugna på att prova riktigt fiske.
Idag lördag var det flesta besökarna barnfamiljer så både barn och vuxna har besökt oss och provat att kasta.
Med ”Börja fiska” kan barn upp till 16 år få chansen att fiska under sommarlovet. Det är riktigt bra tycker jag! :-)
Ha det bra, skitfiske!
/Adrian & Jonas
Dag 1. Jag är klar och väntar på att det ska öppna

Jag visar hur man kåller spöt och hur haspelrullen fungerar

Dag1 var det kö nästan hela dagen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar