onsdag 18 juni 2014

Första veckan av sommarlovet

Nu är det äntligen sommarlov och det är jätteskönt! Min kompis Alexander och jag gick ned till havet för att fiska abborre men det gick inte så bra. Inte med abborrfisket i alla fall.
Vi kastade med spinnare och på Alex spinnare högg en gädda efter tio minuter.
Ett kort tag senare börjar mitt spö rycka så jag rycker tillbaka. Något drar iväg med min spinnare så att jag börja veva men min slirbroms är för lös så att fisken hinner åka ner till en sten eller nått på botten och sätter sig fast där. Jag står och sliter men efter 1 minut så börjar jag få upp den från botten. Den kommer upp till ytan och plaskar och så har jag den vid land. Jag tar ett snabbt gälgrepp, krokar av och tar kort sen så släpper vi i den i vattnet igen.
Jag tycker att alla ni som kollar och har någon brygga ganska nära så är det lätt värt redan i morgon prova på att fiska. 
Hej då ........=)
/Adrian
Alex med första gäddan

Min gröna draken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar