söndag 7 september 2014

112cm gädda, mitt nya PB! :)

Idag har vi gjort sista provfiskningen inför Pike Open i Västervik. Tanken var att hitta vart de lite större gäddorna står och vi hittade dem. :)

Vi hade fiskat av första platsen med bara en liten gädda i båten men på den andra platsen hände det grejer. Direkt vi kom dit såg vi en gädda i meterklassen sakta simma förbi båten men den var inte sugen på våra beten. Vi gled vidare och boom så hugger en stor gädda mitt bete vid ytan. Den gör några rusningar innan den landar i håven.
Den hade ett riktigt stort huvud men tyvärr inte så välmatat. Vi mätte den till 112cm och vågen visade 8,2kg. Sååå skönt att öka mitt PB med 7cm!!!
Gädd-mormor var glad att simma tillbaka och jag hoppas vi ses igen på Pike Open! ;)
Jag tog några fina gäddor till på samma plats innan vi åkte till den sista platsen och där drog farfar en fin gädda på 100cm, nytt PB för honom också!
Nu blir det inget mer gäddfiske innan tävlingen som är om 2 veckor.
(Jag har bytt lina och spolat på en 0,35mm Berkley Svartzonker FireLine på mitt jerkspö. Jag kastar mycket längre med den än jag gjorde med min förra lina som var tunnare. Mycket nöjd!)
Skitfiske! /Adrian & Jonas
112 härliga centimetrar!

Så ska de se ut! ;)

Farfar tog också ett nytt PB med denna gäddan, 100cm.