söndag 24 oktober 2010

Prisutdelning i Pike open

Direkt efter tävlingen avslutades kl 15.00 hämtade mamma mig, jag tog ett varmt bad medan pappa stannade kvar och tog upp båten. Efter badet och med torra kläder åkte jag och pappa ut till Söderköket där prisutdelningen ska hållas. Det var mysigt att fika och lyssna på allas fiske historier och vart de fiskat, vilka beten och trix som använts. Prisutdelningen började med utlottning av priser. Tom och Jonas tog fram ett pris och drog ett namn ur en korg. De lottade ut många priser. Pappa vann en beteshink fylld med beten och en lång avkrokningstång. Jag blev jätteglad, en sådan hade jag sett många bra fiskare ha i sina båtar. Och tången är mycket bättre än vår gamla.









När priserna lottats ut var det dags för den riktiga prisutdelning. Jag vann pris för yngsta deltagare! En likadan rulle som pappa just köpt sig, en Revo inshore. En riktigt bra jerkbait rulle! 
Jag kan inte vänta på att få åka ut och fiska med min nya rulle, men pappa säger att jag måste vänta till nästa helg. Jag måste ju börja träna med rullen inför tävlingen nästa år!










Tusen tack, Ostkustjakt och ABU Garcia, för en jättebra och super rolig tävling och för våra fina priser! Ni äger!

2 kommentarer:

  1. Grattis till ditt pris Adrian! Du är bäst!

    SvaraRadera
  2. Det är du värd grabben!

    /Jonas, Ostkustjakt

    SvaraRadera